Yhdistystoiminta

Oulun Latu Ry edesauttaa toiminnassaan Suomen Ladun strategiakauden 2022–2028 visiota ULKOILE, OSALLISTU, VAIKUTA, jonka mukaan kaikki löytävät mielekkään tavan ulkoilla ja nauttia luonnosta.

Oulun Ladun jäsenille on tarjolla ulkoilu- ja retkeilytoimintaa Oulun Ladun järjestämissä tapahtumissa. Oulun Ladun jäsenillä on käyttöoikeus Laturinteen majaan Rokuan Saarijärvellä sekä mahdollisuus vuokrata retkeilyvälineitä.

Keskusjärjestö Suomen Latu tarjoaa jäsenetuja, koulutusta, neuvontaa, ohjaus- ja tiedotusapua sekä materiaali- ja liikuntalomapalveluja. Suomen Latu ylläpitää jäsenrekisteriä, laskuttaa jäsenmaksut ja hoitaa jäsenmaksujen tilitykset sekä ylläpitää ja kehittää jäsenetuja. Jäsenet saavat jäsenetuna mm. neljä numeroa Latu ja Polku–lehteä.

kokoukset

Oulun Ladun sääntömääräinen kevätkokous järjestetään maalis-huhtikuussa ja syyskokous marraskuussa. Hallitus kokoontuu tarvittaessa, kun päätöksien teko niin edellyttää.

Kevät- ja syyskokouksista tarkemmat ajat ilmoitetaan Oulun Ladun some-kanavissa sekä tapahtumakalenterissa.

Koulutukset

Oulun Latu ry tarjoaa jäsenilleen mahdollisuutta osallistua Suomen Ladun järjestämiin koulutuksiin. Vuonna 2024 Suomen Latu tarjoaa kahdelle henkilölle maksuttoman koulutuksen järjestämilleen ohjaajakoulutuskursseille.

Toimintasuunnitelma 2024

Oulun Latu tekee joka vuosi tulevalle vuodelle kirjallisen toimintasuunnitelman ja talousarvion. Ne hyväksytään yhdistyksen sääntömääräisessä kokouksessa.