Rekisteriseloste

2. Yhteyshenkilö

Oulun Ladun ry tiedotus: Eleonoora Simi, tiedotus@oulunlatu.fi

3. Rekisterin nimi

Oulun Ladun uutiskirjeiden tilaajarekisteri ja Oulun Ladun yhteystietolomake rekisteri

4. Rekisterin käyttötarkoitus

Oulun Ladun uutiskirjeen tilaajarekisteriä käytetään Oulun Ladun sähköisten uutiskirjeiden lähettämiseen.

Oulun Ladun yhteydenottolomake rekisteriin tallentuu nettisivujen kautta tulevat yhteydenotot. Kerättäviä tietoja käytetään asiakaspalveluun.

5. Rekisterin tietosisältö

Oulun Ladun uutiskirjeen tilaajarekisteriin kerätään henkilön nimi ja sähköpostiosoite.

Oulun Ladun yhteydenotto rekisteriin kerätään nettisivujen lomakkeeseen täytettävät tiedot. Rekisteriin kerätään nimi, sähköposti ja haluttu yhteydenotto tapa.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Uutiskirjeiden tilaajaksi ilmoittaudutaan sähköisellä lomakkeella.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Oulun Ladun utiskirje rekisterin tietoja ei luovuteta ulkopuolisille tahoille.

Yhteydenottolomakkeelta tiedot tallentuvat Oulun Ladun nettisivujen hallinnan puolelle, jolloin tiedot luovutetaan Yhdistyspalveluille. Muuten tietoja ei luovuteta Oulun Ladun ulkopuolelle.

8. Tietojen luovutukset

Oulun Ladun uutiskirjeen tilaajarekisteriin tallennettuja tietoja käsitellään MailChimp-palvelussa. MailChimp toimii henkilötietojen käsittelijänä rekisterinpitäjän kanssa tekemänsä sopimuksen mukaisesti. MailChimp vastaa osaltaan tietosuojalainsäädännön noudattamisesta. Henkilötietoja voidaan käsittelijän toimesta käsitellä myös EU- ja ETA-alueen ulkopuolella, mutta käsittelijä on sitoutunut käsittelytoimissaan noudattamaan EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisia velvoitteita tietojen siirroissa.

Yhteydenottolomakkeet käsitellään pian niiden tultua. Tiedot tallentuvat nettisivujen hallinnan puolelle tilastointia, josta tiedot poistetaan säännöllisesti.

9. Tietojen käsittely ja säilytysaika

Tietoja säilytetään niin kauan kuin tilaukset ovat voimassa. Tilauksen lopettamisen jälkeen tiedot poistetaan rekisteristä kuukauden kuluessa.

10. Rekisteröidyn oikeudet tarkistaa ja korjata tietoja sekä oikeus tulla unohdetuksi.

Rekisteröidyillä on oikeus tarkastaa, mitä tietoja hänestä on tallennettu rekisteriin, pyytää korjaamaan virheellisiä tietoja ja pyytää poistamaan tai anonymisoimaan hänestä tallennettuja tietoja, jos laki ei velvoita niiden säilyttämistä. Rekisteröidyt voivat tehdä omien henkilötietojen seurantaan, korjaamiseen ja unohtamiseen liittyvät pyynnöt kirjallisesti osoitteeseen: tiedotus@oulunlatu.fi.

Tiedot luovutetaan, jos rekisteröidyn henkilöllisyys voidaan varmistaa.